Om tvåtusentio

1. Gjorde du något förra året som du aldrig gjort förut? Jag gick på tre festivaler, och var på min första konsert.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Det gjorde jag säkerligen. Hade så många att jag inte kommer ihåg dem.
3. Vilka länder kommer du/vill besöka år 2011? Island eller USA finns det nog chans till. Om jag får gissa och hoppas.
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, två.
5. Vilka länder besökte du? Kroatien, Polen och Danmark.
6. Är det något du saknat 2010 som du vill ha år 2011? Kärlek, och ett riktigt jobb/sommarjobb.
7. Vilket datum från 2010 kommer du alltid minnas? 3 och 12 januari, 27-29 maj, 14 augusti, 20 augusti, 20 november.
8. Vad var din största framgång år 2010? Att höja mina slutbetyg, tillsist. Att ta mig genom allt jobbigt. Att stå ut. Att jag fick lite bättre självförtroende.
9. Största misstaget? För personligt för att nämnas.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har svimmat och därmed skrämt slag på Emma några gånger. Stukat handleden. 
11. Bästa köpet?
Siesta-biljetten, sommarkortet, Way Out West-biljetten, min vårjacka och mina röda Converse.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder, skivor och festivaler.
13. Gjorde någon dig riktigt glad? Emma, mestdels.
14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2010? "Nu kan du få mig så lätt", "Du är snart där", "William it was really nothing" & "Enough".
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det går inte riktigt att jämföra. Men jag skulle nog ändå tro ledsnare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Varit social, fotograferat, skrivt, lyssnat på musik, läxor.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Sagt saker utan att tänka mig för, suttit inomhus, solat, inte brytt mig.
18. Hur tillbringade du julen? Hemma, och hos moster och morbror.
19. Blev du kär förra året? Jag var små förälskad ganska länge. Flera gånger. I olika personer.
20. Favoritprogram på TV? Jag har inte tittat på tv detta året. Men Desperate Housewives och Scrubs är alltid favoriter.
21. Bästa boken du läste förra året? Läste inga böcker vilket jag ångrar. Fast.. "Kalla det vad fan du vill!" var ganska bra, som vi läste i skolan.
22. Största musikaliska upptäckten? Helt klart Sigur Rós. Och The National, Noah and the Whale. Det finns för många för att nämnas. Min musiksmak skapades detta året.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Presentkort, "High Violet" på LP-skiva och en eyeliner.
25. Något du önskade dig men inte fick? Skivor.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Gick i pyjamas alldeles för länge. Emma kom hit och grattade mig, stannade hela kvällen, då en del av släkten kom. Andra delen var insnöade. På natten pratade jag med Elliott och svarade på gratulationskommentarer på Facebook. Det var fint.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Givetvis.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Förändrad. Lite hipster.
29. Vad fick dig att må bra? Ingenting fick mig att må bra. Men musiken gjorde allting lite bättre.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Håkan Hellström, Justin Vernon och Matt Berninger. Popprinsen borde också få en plats här, men han räknas kanske inte som kändis..?
31. Vem saknade du? Närheten.
32. De bästa nya människorna du träffade? Markus, Anders, Elliott, Bob Hund-killen, Ella och mina fina nya klasskamrater såklart, och lärarna på skolan.

Ord från er



Ditt namn
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras ej)

Blogg, hemsida eller annat sätt att få tag på dig

Ord:

Trackback
RSS 2.0